Aalborg Triathlon Klub Forum
Start | Profil | Registrér | Aktive emner | Medlemmer | Søg | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Vælg sprog
Gem Kodeord
 Alle fora
 Aalborg Triathlon Klub
 Stævner
 TRI4FUN - triathlon for børn
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

El Presidente

156 indlæg

Sendt - 10/05/2010 :  00:18:15  Vis profil  Besøg El Presidente's hjemmeside  Besvar med citat
Kære alle medlemmer

Tirsdag den 8. juni er Aalborg Triathlon Klub medarrangør af et ultrakort triathlonstævne for børn - en del af TRI4FUN konceptet.
Stævnet afvikles i et samarbejde mellem Aalborg Kommune, Dansk Triathlon Forbund, Skolerne i Aalborg og Aalborg Triathlon Klub.

Det er et skoletriathlon stævne for skoleelever på 7. klassetrin i Aalborg Kommune og distancerne er 50m svøm, 2km cykling og 500m løb. Stævnet foregår i og omkring Friluftsbadet.

Der er allerede nu mere end 280 tilmeldte elever!

Dette stævne er en god mulighed for at vise børn at triathlonsporten eksistere. Det er både godt for klubben i forhold til rekkruttering på sigt men også i forhold til indirekte reklame for sporten til forældrene...det kunne jo evt. inspirer nogle af forældrene til at stille op i Haraldslund Triathlon?? - ikke en dårlig ting.

I kan allerede nu skrive her på siden hvis I har lyst/mulighed for at hjælpe på dagen. Bemærk at det er en tirsdag og at det er formiddag/eftermiddag! Derfor håber jeg at nogle af vores studerende måske har mulighed for at være hjælpere...det er jo i læseferien:-)
Mødetidspunktet bliver sandsynligvis 8-15. Det vides ikke præcist hvor mange hjælpere vi skal bruge, men omkring 10.

Tilmeldte hjælpere:
Lenette + søster Anne
Martin formand
Jesper
Malene
Line

"Pain does not last, bones heal and chicks dig scars"

Redigeret af - El Presidente af 07/06/2010 00:01:15

Andreas

36 indlæg

Sendt - 10/05/2010 :  18:33:09  Vis profil  Besøg Andreas's hjemmeside  Besvar med citat
Hej,

Hvornår på dagen foregår det?

/Andreas
Gå til toppen af siden

El Presidente

156 indlæg

Sendt - 10/05/2010 :  22:24:56  Vis profil  Besøg El Presidente's hjemmeside  Besvar med citat
Hej

Det bliver fra kl. 8 til kl. 14-15 stykker.
Stævnet starter kl. 10 og der er nogle ting der skal gøres klar inden.

Skal lige siges at kommunen også levere folk, udover de 10 vi gerne skulle levere...så det er et rigtigt joint venture:-)

Gå til toppen af siden

Malene83

4 indlæg

Sendt - 23/05/2010 :  20:05:42  Vis profil  Besvar med citat
Vi vil også gerne hjælpe:-)

Jesper og Malene
Gå til toppen af siden

97aline

2 indlæg

Sendt - 28/05/2010 :  13:31:06  Vis profil  Besvar med citat
Hej

Jeg vil også gerne hjælpe.

Line Vinding
Gå til toppen af siden

El Presidente

156 indlæg

Sendt - 07/06/2010 :  10:35:19  Vis profil  Besøg El Presidente's hjemmeside  Besvar med citat
Hej

Vi mødes gerne kl. 7.15 derude i morgen.

Håber i har mulighed for det.

Hvis ikke, så send lige en besked/eller ring på 26813753

Mvh.
Martin

Gå til toppen af siden

Mr Ironman

488 indlæg

Sendt - 08/06/2010 :  13:50:24  Vis profil  Besøg Mr Ironman's hjemmeside  Besvar med citat
Det var en af mine unge lovende protegér som vandt i dag til tri4fun. "frederik O"

Jeg har to meget lovende unge drenge som kunne være nogle mulige telenter.. Den ene vandt men den anden som faktisk er et større talent var syg i dag men jeg snakker med ham alligevel ang. torsdag..
Gå til toppen af siden

El Presidente

156 indlæg

Sendt - 08/06/2010 :  19:05:19  Vis profil  Besøg El Presidente's hjemmeside  Besvar med citat
Hej

I dag afviklede vi børnetriathlon for flere skoler i friluftsbadet. Her er en lille beskrivelse af hvad vi havde gang i.

Det var et ganske vellykket TRI4FUN arrangement vi havde i dag. I perfekte rammer i og omkring friluftsbadet. Vist nok lidt over 100 deltagere. De startede i seks forskellige heats og til sidst var der et finale heat hvor de tre første piger og tre første drenge fra hvert af de indledende heats, var velkommen til at stille op.

Der blev virkelig gået til stålet på den korte rute: 50 m svømning, 1800m cykling og 500 m løb. Mener vindertiden for drenge blev ca. 7:08 minutter mens den for piger vist blev ca. 8:06 minutter. Så det var en intens omgang. Dejligt at se.

Vinderne af finaleheatet vandt begge et flot polar pulsur...så man må sige de fik valuta for indsatsen.

Resultater og forhåbentlig også billeder kommer senere på hjemmesiden www.tri4fun.dk, hvor man også kan læse mere om TRI4FUN generelt.

En stor tak til hjælperne, der ville afse en hverdag til at hjælpe med dette arrangement:
Lenette + søster (Anne)
Line Vinding
Mona Lindved
Marlene
Jesper Badstue

Dette viste sig at være et fornuftigt antal hjælpere.

Arrangementet blev afviklet som et samarbejde mellem Aalborg Kommune, Dansk Triathlon Forbund og Aalborg Triathlon Klub. Aalborg Kommune havde den primærer tovholderrolle og leverede også en håndfuld hjælpere. Flot. Dansk Triathlon forbund var repræsenteret ved udviklingskonsulenten Ricka Hea og en tidstagningskonsulent. De stod for elektronisk tidstagning, tog en masse gode billeder, leverede præmierne og rådgav ellers på bedste vis.

Formålet med sådan et arrangement:
Give børnene en fed dag
Inspirere børnene til at have lyst til at prøve triathlon igen
Motivere børnene til at komme til prøvetræning i klubben i sommermånederne (vi har endnu ikke et fast tilbud til børnene - det afhænger af efterspørgslen og klubkræfter hvorvidt der sker noget på denne front).
Nok en gang at få vist fanerne :-)

Med venlig hilsen
Martin
Gå til toppen af siden

Martin Jensen

34 indlæg

Sendt - 08/06/2010 :  19:30:09  Vis profil  Besvar med citat
Det lyder som et godt arrangement i dag!

Jeg var ude på stolpedalsskolen i sidste uge og holde foredrag om triathlon, for ca. 50 af eleverne! De lyttede pænt, og var meget interesserede og fascinerede af sporten :-)

Forhåbentligt kommer der mange unge og prøver træningen på torsdag!

Mvh.

Martin
Gå til toppen af siden

Mr Ironman

488 indlæg

Sendt - 08/06/2010 :  20:10:30  Vis profil  Besøg Mr Ironman's hjemmeside  Besvar med citat
Hej Martin..

Jeg ved du bla snakkede med mange af mine elever og de var meget imponeret af både din cykel men også dit træningsprogram så du har helt sikkert gjort et indtryk... Jeg har også efterfølg. snakket med deltagerne i dag fra min skole og de har fået en fornyet respekt for triatleter da de synes det var sindssyg hårdt i dag... Især svømningen i det kolde vand tog hårdt på kræfterne...
Gå til toppen af siden

El Presidente

156 indlæg

Sendt - 08/06/2010 :  21:04:23  Vis profil  Besøg El Presidente's hjemmeside  Besvar med citat
Hej

TV2Nord har et indslag om stævnet.

http://www.tv2nord.dk/default.asp?PageID=4&ProgrammeID=2&ProgrammeDate=08-06-2010

Mvh.
Martin
Gå til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Besvar emne
 Printervenlig
Genvej:
Aalborg Triathlon Klub Forum © Aalborg Triathlon Klub Gå til toppen af siden
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000